tisdag 6 augusti 2013

Och vilken återkomst sen då!

Så går det när man säger för mycket....
Här kommer i alla fall ett livstecken.
Tisdag idag, på fredag är det beräknat födelsedatum för lillasyster/lillebror. Inga som helst känningar än.  Alicia kom ju en vecka tidigare än beräknat så egentligen känns det redan som om jag går på övertid fast att jag faktiskt inte alls gör det än. Jag mår dock betydligt bättre den här gången än vad jag gjorde med Alicia. Då var jag så svullen att det var helt groteskt! Än så länge har jag faktiskt inte svullnat så mycket, kan fortfarande ha mina ringar t.ex. och jag har inte heller gått upp lika mycket i vikt. Det kan ju i och för sig ha att göra med att jag har en treåring hemma, man ligger ju inte direkt och sover på soffan två timmar om dagen som man gjorde förra gången... Så nu har ju alltså den STORA VÄNTAN   börjat. Men faktiskt så är jag inte alls så otålig som jag trodde att jag skulle vara. Visst, det skulle vara skönt att kunna röra sig normalt igen, kunna sova och slippa den här hemska halsbrännan, men det är faktiskt ganska skönt att få några dagar mer än man hade räknat med till att fixa och greja här hemma. Matz gick ju på sin ledighet nu denna veckan, så det är också skönt att få några dagar tillsammans vi tre innan den nya familjemedlemmen anländer.
Så idag har Matz och Alicia haft en heldag där dom har fixat grejer på stan, åkt till en rolig lekplats och så klart ätit glass, medan jag har varit hemma och städat i mitt eget zombietempo.

Alicia har ju förresten hunnit fylla 3 år sedan sist jag skrev. TRE år! Helt sjukt! Hon är numera en stor tjej som längtar väldigt mycket efter att bli storasyster. Hon pussar och klappar ofta på magen och ber bebisen komma ut, talar om att hon kommer att älska den och berättar om allt hon ska lära bebisen och om alla saker bebisen ska få låna av henne. Hon kommer bli världens bästa storasyster!
Hon är så rolig nu, hon har verkligen humor! Igår när jag bad henne sitta ner på stolen när vi åt, la hon huvudet på sned tittade ner på mig och sa med förstående röst "det är ordning på dig mamma", ganska svårt att känna sig auktoritär i den situationen kan jag tala om... Hon startade även dagen med att ha en uppvisning för mig i studsmattan där hon framförde sina egenkomponerade sånger, bl.a. "Tomater i min pyjamas"... Synd att man inte filmade det! Det var obetalbart!

Imorgon står vinbärssaftkokning på schemat, god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar