lördag 24 april 2010

Jönköping firar

Bor man i Jönköping så går det inte att missa. HV71 tog SM-guld idag och det firas rejält... Jag skulle gå och handla lite på willys en halvtimme efter att matchen var slut, och jag tror att jag mötte ungefär halva stans befolkning som var ute och körde, tutade, ropade och sjöng. Faktiskt ganska mysigt.

För övrigt idag har jag varit på en liten second hand runda, men hittade inget skoj. Eric och Henrik är här över helgen, så på förmiddagen tog vi ut Eric för lite rastning i löpspåret i skogen. Även Asti lyckades bränna ett gäng kalorier, hon tog till och med ett vårdopp i sjön. Jag, Matz och Henrik tyckte att all denna kaloriförbränning var tvungen att vägas upp så vi löste detta genom att ta en glass i solen under tiden.
Vi har också slappat lite i parken och Eric har försökt lära oss att gå på lina, vilket vi kom fram till är i princip omöjligt (Matz och Henrik skyllde på att dom hade druckit en öl innan, vad sjutton ska jag skylla på??)
Experten
Nybörjare 1
Nybörjare 2
Bebis har även officiellt hälsat på sin farbror nu med, en diskret liten spark i handen fick han.

Nu är grabbarna ute på bus, och jag och Asti myser här hemma. Jag gissar på att dom inte kommer vara ensama på stan ikväll. Dom skulle till Sliver och jag läste precis på jnytt att HV-spelarna ska komma dit vid 12-tiden för att fira...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar