torsdag 15 april 2010

Sjuk

Hej hopp!
Igår var jag och Asti ute på äventyr. På morgonen träffade vi en liten valp på morgonpromenaden, så Asti fick leka av sig ordentligt ett tag där. Efter lunch åkte vi ut till Carro och gottade oss i solen. Vi satt ute i trädgården och solade, fikade och snackade skit. Asti lekte med Bosse, och det gick faktiskt jättebra. Bosse var nog lite trött på Asti efter ett tag och Asti tyckte att Bosse var lite närgången ibland, men då tog dom bara en paus och la sig och sov på varsit håll. En supermysig eftermiddag hade vi i alla fall, men naturligtvis glömde jag kameran hemma, så det blev inga bilder. Istället bjuder jag på en bild på en mycket mycket trött Asti som utmattad somnade med huvudet på sin favoritboll så fort vi kom hem. Det var en ansträngande dag igår...
Idag har jag haft föreläsningar hela dagen. Under förmiddagen kände jag att jag blev mer och mer förkyld, men eftersom att vi bara har föreläsningar en gång i veckan kände jag mig tvungen att stanna kvar. Dessutom hade vi en föreläsning på eftermiddagen av en läkare som jag vet är jättebra, så det ville jag ju inte missa. Jag höll ut hela dagen, men det var verkligen precis så jag stod ut, var helt förstörd när jag kom hem. Så nu är det vila och diverse varma drycker som gäller. Matz står för hushållsskötseln idag och Asti håller mig sällskap i soffan.
Nu är det snart dags för mat (laxplanka, lyx, hoppas att jag fortfarande känner smaker...) och lyxfällan.

1 kommentar: