onsdag 27 oktober 2010

Dagens chockupplevelse

Idag har jag och Alicia varit hemma hos Linda och Lilly och fikat. Tjejerna var för första gången intreserade av varandra, dom tittade, funderade, kände på varandra och bekantade sig. Dom lekte även ihop i Lillys babygym. Alicia fick också jättefina sockar och en kofta som Lindas mamma hade stickat. Tack så jättemycket!

På vägen hem fick jag uppleva en mycket, mycket märklig händelse. Linda, Jonas och Lilly bor i ett ganska typiskt villaområde, och när jag kör där på de små gatorna så ser jag först en stor polisbuss. Lite märkligt tyckte jag att det var i det området, men tänkte inte mer på det. Sen när jag kör runt hörnet så möts jag av ca 50 poliser som kommer gående mitt på vägen rakt mot mig! Och bakom dom ett gäng polisbilar. Polisen som gick först såg väl min chockade min så han log lite skumt och sen så signalerade han till poliserna att gå rakt mot mig. Sen vinkade han till dom igen och alla skingrade sig så att jag kunde köra igenom. Då såg jag skylten där det stod utbildning på, gissa om poliserna hade kul åt mig. Jag måste ha sett livrädd ut! Varför har man inte kameran beredd när sånt här händer? Det hade blivit en oslagbar bild kan jag lova!

1 kommentar:

  1. Hihi, jag blev lika chockad när jag tittade ut på gatan :)
    Kul att Alicia gillade tröjan och sockorna. Kul att ni hälsade på oss!
    Kram Linda & Lilly

    SvaraRadera