lördag 5 februari 2011

Framsteg

Äntligen börjar Alicia tycka att det är gott att äta mat! Vi har ju kämpat med detta länge nu, första försöket gjorde vi när Alicia var fyra månader, så det känns som att det var på tiden nu att det funkar. Vi har i alla fall konstaterat att lilla fröken inte tycker att potatis och sånt tråkigt är nått vidare, det ska smaka lite. Så nu provar vi lite olika smaker och sen ska jag börja laga en massa mat själv.
Jag satt och kollade på lite olika bloggar innan och hittade en länk till en tjej som håller på att starta en glassfabrik här i Jönköping. Mormor Magdas därproducerade glass heter företaget som satsar på att göra säsongsanpassad glass utan tillsatser. Att glassen är därproducerad innebär att alla ingrediensers ursprung finns beskrivet på förpackningen. Till sommaren 2011 ska glassförsäljning vara igång. Jag tycker att detta låter hur kul och smart som helst och jag gissar att jag kommer bli en bra kund här.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att hon börjat gilla mat nu! duktig du är som lagar mat själv. Jag har precis fått en bok om barnmat som jag beställt på Adlibris men nu återstår att se om det blir mat lagad eller ej... :)
    Kram ps. Mår tjejen bra igen?

    SvaraRadera
  2. Hej Åsa!

    Tusen TACK för att du uppmärksammade Mormor Magda i dinblogg, jag blev jätteglad!

    Håll utkik de närmsta dagarna på webben, det kommer en ny utlottning/tävling!

    mvh Angela

    SvaraRadera