söndag 7 mars 2010

Finbesök från Stockholm!

I fredags kom Lena, Theodor, Nike och Isabella hit för att hälsa på, Romanos följde tyvärr inte med eftersom han var tvungen att jobba. Vi roade oss med att leka på lekplatsen i parken här i området, leka i snön och jag och Lena hann naturligvis med ganska mycket pratande också... Vi brukar vara rätt bra på det =)

På lördagen skulle Matz till Linköping för att gå på en ölbryggningskurs, så vi andra hade en skön dag med en lång frukost och sen drog vi till Monkey Town, ett lekland där barnen kunde hoppa och leka hur mycket som helst. Sen sa jag hej då och Fam Öfverbeck/Markarian och åkte hem och satte igång med pluggandet.
Matz fick en smärre chock av hur det är att ha hand om tre barn, men Lena lugnade honom med att vi får ju inte tre stycken samtidigt.
Vi har haft en jätterolig helg, tack så mycket för denna gången och tack så jättemycket för exeamenspresenten!

Söndagen har vi ägnat åt en sväng på stan, först för att Matz ville åka till en loppis! (Han har blivit tokig, eller så har han en baktanke...) När vi kom fram kom vi på att det är ju inte alls lördag idag som vi hade fått för oss, så det får bli loppis nästa vecka istället. Vi tog en tur till typ 10000 olika affärer sen för att kolla upp vad olika kastruller, rör, silar o.s.v. kostade (Jag är inte helt säker på att den där ölbryggningskursen var en bra julklapp, Matz har blivt besatt...) Innan jag totalt däckade hann vi iallafall med en sväng förbi 1klass för att köpa ett regnskydd till vagnen.
Väl hemma tog jag en (timmes) powernap, jag var helt slut. Måste nog kolla upp mitt blodvärde.

Nu är det dags för lite mer pluggande och sen blir det tacos.

1 kommentar:

  1. va kul med en blogg!! men jag kräver en mag bild o jag vill ha den NU!

    SvaraRadera