tisdag 30 mars 2010

Vecka 26

Igår var det ny vecka igen, vecka 26 nu. Bebisen är nu 30 cm lång och väger 800 g.

magen Ojoj, detta var ingen smickrande bild. Ni får försöka stå ut ändå.

Igår var vi hos barnmorskan, allt såg bra ut och vi fick lyssna på hjärtljuden. Naturligtvis var mitt sf-mått (ungefär livmodermått) exakt på medellinjen för den vecka jag är i. Vad annars för en äkta medelsvensson som jag... Tydligen hade dom ändrat lite i sina rutiner, för jag behövde inte väga mig (så synd...), inte kolla mitt hb och dom har slutat att gör glukosbelastningar.

Idag har jag haft min farmakologitenta. Har absolut ingen aning om hur det gick, svarade på det mesta, men det kan ha gått hur som helst. Jaja, nu är det gjort i alla fall. Nu ska jag städa, för imorgon ska det komma en tjej och kolla på lägenheten, eventuellt ska vi byta med henne. Spännande!

Måste också passa på att säga grattis till Lena som tydligen har gått och blivit tv-kändis! Tyvärr missade jag det, men som tur är finns det ju webb-tv. Kram till er!

3 kommentarer:

  1. Va e de här för byta lägenhetssnack? Här är man ju totallt avskärmad från all info o inte tänker ni dela med er heller ://

    Tjoooockis! va mysigt!! jag vill kramas med magen!!

    SvaraRadera
  2. Tack gumman!!!

    Vad spännande med lägenhetsbyte! Var finns den andra lägenheten? Hur stor? Nedre botten?

    Massor med pussar och kramar från alla oss!!!

    SvaraRadera
  3. Det blir nog inget byte denna gången, men vi ska kolla i alla fall. Det är ett litet radhus som vi ev. ska byta med i så fall. 4 rum och en liten trädgårdsplätt.

    SvaraRadera