lördag 13 mars 2010

Tröttis och slappis

Idag har vi betat av Jönköpings alla second hand affärer. Jag var på jakt efter en fin fåtölj att klä om men det hittade jag ju såklart inte, däremot hittade jag 3 nya Eda-skålar för 5kr styck, så dom fick följa med hem. Matz däremot var ju på jakt efter en stooor kastrull och det hittade han med, en jättestor gammal saftgryta. Tanten i kassan på Erikshjälpen frågade honom om han skulle hem och safta, hon såg dock en aning chockad och misnöjd ut när han glatt svarade att nej, han ska hem och brygga öl!
Sen tog vi en sväng till A6 och fikade hos Stellan. Jag hittade 3 tröjor också, vilket verkligen behövdes eftersom typ alla mina tröjor helt plötsligt har råkat bli väldigt korta av någon anledning...

På eftermiddagen tog vi med Asti ut till Axamo och gick en skön långpromenad runt sjön och lite runtomkring. Asti fick springa lös och det var defenitivt uppskattat, det var som om hon inte hade varit ute på flera månader. Snön var dessutom väldigt djup, så Asti fick verkligen ett rejält träningspass. Det fick verkligen inte vi däremot eftersom att jag numera måste gå i snigelfart för att inte få ont i magen, men men.

Nu har Matz åkt till jobbet och jag och Asti ligger i soffan och kollar på melodifestivalen, nu ska vi bara mysa resten av kvällen. Tror aldrig jag har sett en så trött hund, hon deckade så fort vi kom hem och hon sover fortfarande och gnäller lite i sömnen, sötnos.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar