måndag 8 mars 2010

Vecka 23

Idag går vi in i vecka 23, det börjar gå fort nu! Här kommer veckans magbild.

Bebisen är nu ca. 27cm och väger ca. 450g.

Dagen började med en föreläsning om aptit, men efter rasten kallade plikten som stöttande vän och jag var tvungen att skolka lite... (23år gammal och frivilliga föreläsningar, ändå så känns det fortfarande jättebusigt...)


På eftermiddagen hade vi tid för att gå på den första föräldraträffen, ringde barnmorskan imorse för att kolla om jag kunde komma förbi och kolla upp mitt blodvärde. Hon suckade och stönade lite och kom tillslut fram till att jag kunde väl komma innan föräldraträffen, trots att dom faktiskt har sin fikarast då. Så vid 15.00 var vi på mödravårdscentralen, vi väntade till 15.25 sen gav vi upp och gick ner till träffen istället. Fikat var nog viktigare trots allt...


Vi var ungefär 10 par som var med på föräldraträffen, i blandade åldrar. Det hela inleddes med 30 minuters information om kommande träffar, sen kom en sjukgymnast och pratade lite om foglossning, ryggproblem, träning, TENS-behandling o.s.v. Inte jättespännande och inte så mycket nytt, men det var kul att träffa lite andra som ska ha barn ungefär samtidigt.

2 kommentarer:

  1. guuud vilken bulle du har gått o skaffat dig! så jäkla spännande!! jag önskar jag kunde vara där o taffsa på dig! :P

    SvaraRadera
  2. Oj vilken fin magbild! :-)
    Och vad roligt att få adressen till din blogg!
    Många pussar och kramar och tack för senast! :-)

    SvaraRadera