måndag 17 maj 2010

Blekingeresan

Helgen var jättemysig, men det blev ju inte riktigt som planerat. Vi kom fram till Karlskrona på fredagseftermiddagen och då tänkte vi att vi skulle gå och äta. Om ni ska till Karlskrona någon gång så kan jag ju bara varna er för att gå till Restaurang Toscana. Maten var ju ingen höjdare (Matz fick bl.a. en fryst sparris...), men framför allt fick middagen ett snabbt slut när en liten kille ställde sig bredvid mig och pekade mot akvariumet som jag satt brevid och pekade och ropade till sin mamma "mamma, titta, ORM!!". Jag vände mig om, och mycket riktigt så var det en jäkla orm i akvariumet... Jag var ganska snabb därifrån sen om man säger så... Vem har en orm precis bredvid borden på en restaurang?! Jaja, sen åkte vi ut till Aspö och begav oss mot lotstornet där vi skulle bo. På kvällen satt vi uppe i utsiktsdelen, där vi träffade två par som bjöd oss på kräftor, champange, ost, jordgubbar, choklad och en massa annat gott. Så vi blev kvar där hela kvällen och hade jättemysigt.
På lördagen var det ju tänkt att vi skulle ha åkt till Håkan och tittat på hans bryggeri, men på morgonen ringde han och berättade att hela familjen låg hemma med magsjuka. Så vi fick planera om lite och åkte istället in till Karlskrona och gick på stan, var och fikade och gick på bio. Vi avslutade dagen med en betydligt bättre middag än dagen innan. Matz passade även på att prova världens dyraste öl (50kr/cl), för att få någon slags ölupplevelse i alla fall.
På söndagen var magsjukan över, så vi åkte dit för att få en liten version av ölprovningen. Dom bodde så otroligt fint (hela ön var jättefin) och vi hade jättetrevligt.

Det omtalade bryggerit.


Håkan och Matz analyserar för fullt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar