måndag 10 maj 2010

Måndag

Jag ångrar mig, jag tror inte att jag vill ha någon föräldrapenning. Nu har vi hållt på och krånglat hur länge som helst med det här. Jag tror inte att försäkringskassan vill att man ska förstå någonting, jag tror inte att dom gör det själva heller... Eller uppenbarligen gör dom inte det, eftersom att man får olika svar av alla. Kanske att man lyckas klura ut hur det fungerar om man gör "som man ska" d.v.s. har ett fast heltidsjobb, har man inte det är man konstig, jobbig och onormal. Så, nu har jag gnällt klart.
Förutom att ägna typ hela dagen åt försäkringskassakrångel, så har vi idag varit på vår första föräldragruppsträff. Vi var 7 par som i två timmar pratade förlossning, förväntningar och allmänt om vilka vi var. Det var faktiskt ganska trevligt och det ska bli kul att ses de nästa gångerna.
Nu är det dags för sängen. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar